måndag 16 februari 2009

Le quotidien ca tue

Jag är extremt uttråkad. Extremt. Nuförtiden är jag liksom rädd för att inte ha något att göra, så jag kör affärsjuristprogrammet, extrajobb på Nordik, extrakurs i franska på kvällarna, fadderarbete, akademiska kören... You name it. Man skulle kunna säga att vardagen hunnit ikapp mig, det är inget rosa skimmer över mina vardagliga rutiner utan dagarna rullar på i ett jävla tempo och virrvarr av mer eller mindre roliga aktiviteter. Métro-boulot-dodo som parisarna skulle sagt (byt ut metro mot min skraltiga vita cykel som ungefär varannan vecka får för sig att ge upp halvvägs). Nu tappar jag tråden igen. Hursomhelst, sitter i Café C-sam på universitetet, det är så fyndigt att jag mår dåligt. Har precis avklarat ett grupparbete om diskriminering kring kvotering på ett lagom engagerat sätt och nu har jag ca 3 timmar att döda innan jag ska på den mest seriösa provsjungningen någonsin. På grund av vissa känslomässiga stormar idag tvivlar jag på mitt fokus, men jag har ju lite tid på mig att hitta det igen (e.g inga mer synd-om-mig inlägg). Härmed byts Johnossi ut mot Nouvelle Vague, det gör mig glad.

Jag återkommer med all säkerhet strax med mer onödig information.

Inga kommentarer: